Πέμπτη 25 Απριλίου 2013

Δημιουργικά ίχνη



Στο εργαστήρι της Πέμπτης τάξης, για δεύτερη χρονιά, τα παιδιά διαβάζουν και σχολιάζουν  λογοτεχνικά βιβλία και κινηματογραφικές ταινίες που παρακολουθούμε με κάθε ευκαιρία.
Όσα επιθυμούν, συνθέτουν μια σελίδα - βιβλιοπαρουσίαση σαν να κατασκευάζουν μία αφίσα για την ταινία ή ένα νέο εξώφυλλο και οπισθόφυλλο,αν πρόκειται για βιλίο, που συνήθως περιέχουν:
Λίγα σχόλια για την υπόθεση, δυο τρεις προσωπικές εντυπώσεις και την δική τους εικονογράφηση με θέμα τις πιο αντιπροσωπευτικές σκηνές- σελίδες της ιστορίας.
Κάποιες φορές πειραματίζονται και παράγουν τη δική τους ιστορία.
Συνήθως εμπνέονται από τα βιβλία που διάβασαν, από αποσπάσματα του βιβλίου της «Γλώσσας» ή του «Ανθολόγιου Λογοτεχνικών κειμένων» που διαβάζονται στην τάξη. Στη συνέχεια συζητούν γι’ αυτά, επιλέγουν κάποιο και συνθέτουν τη δική τους εκδοχή πάνω στην ίδια ιστορία ή δημιουργούν μια νέα.

Κάποιοι επιλέγουν διάφορες λέξεις και επινοούν τίτλους. Διαλέγουν τον καλύτερο και με βάση αυτόν, συνθέτουν τη δική τους φανταστική ιστορία την οποία ξεκινούν φέρνοντας έναν ήρωα στον κόσμο που σχεδίασαν.
Μέσα από τις αναγνώσεις, τις ασκήσεις- παιχνίδια με τις λέξεις και με βιωματικές προσεγγίσεις, τα παιδιά αρχίζουν να σκέφτονται διαφορετικά, ξεφεύγουν από τα στενά πλαίσια των επιθυμιών της καθημερινότητας και διευρύνουν τους ορίζοντές τους μαθαίνοντας να παρατηρούν, να ανακαλύπτουν και κυρίως  να γνωρίζουν και να εκτιμούν τις ικανότητές τους, αφήνοντας τα δικά τους δημιουργικά ίχνη...


Προσωπικές διηγήσεις

Μαγκάκη Μαρία, Χατζηϊωάννου Κατερίνα, Άννα-Μαρία Κατσίλη, Φωτεινή Μάγου, Ειρήνη Μαριεττάκη